2011. július 4., hétfő

Az Én Szarvasom

Gyermekkori emlékeim még elevenen élnek bennem, amikor a kis családom ősrégi Volkswagen mikrobuszába bepattantunk, és meg sem álltunk a Szarvasi Arborétumig. Ha Szarvas, akkor nekem mindig ez az első gondolatom, élményem. A hatalmas, gyönyörű őserdő. Akkoriban így hívtam.

No meg az a hatalmas zakó is emlékezetes marad, amit az önfeledt futásom közepette kellett átélnem az arborétum bejárata előtt. Egy kis horzsolással, egy-két lila folttal megúsztam az esést, és a gazdag, sokrétű növényvilág amúgy is feledtette velem a sérülések okozta fájdalmakat.

Bár nagyon régen jártam már Szarvason, arra azért emlékszem, hogy olyan, mint egy ékszeres doboz, nem csak az Arborétum adja a város vonzerejét. Rengeteg természeti, építészeti, gasztronómiai látnivaló várja az odalátogatókat.

Ennyi év távlatában nagyon nehéz feleleveníteni azokat az emlékeket, élményeket, amiket Szarvason szereztem. Ezért aztán inkább arról írok, hogy milyen tervekkel vágnék bele az egy hónapos munkába, ha én nyerném el az ország legjobb állását.

Először azt gondoltam, milyen kár, hogy ennyire régen jártam Szarvason, sokkal könnyebb dolgom lenne, ha friss élmények élnének bennem erről a gyönyörű városról. Azután belegondoltam, hogy butaság az egész, hiszen ettől lesz az egész lehengerlő, újszerű, nagyszerű. Közel 15 év alatt sok minden változhatott az én Szarvasomon, és ezeket a változásokat egy hónapon keresztül tapasztalhatom, elemezhetem, és közben megoszthatom rengeteg olvasóval.

Van egy belgyógyász ismerősöm, aki évről évre visszatér Szarvasra. Az éves szabadságát itt tölti a családjával, azt gondolom, nem lehet véletlen. Minden alkalommal lelkesen tud mesélni az itt eltöltött napokról, úgy tűnik, igazi szerelmese ennek a városnak.

A turisztikai látványosságok, idegenforgalmi szempontból kulcsfontosságú helyek bemutatása az egyik fő célom. Egyrészt mert tudnia kell mindenkinek, hogy Magyarországnak igenis vannak értékei, melyek közül Szarvas kiemelkedő helyen szerepel. Mivel a száraz, tárgyilagos információkat bárhonnan beszerezhetjük, ezért egy sajátos szemszögből, kicsit viccesen, szórakoztatóan, mégis lényegre törően mutatnám be a város vonzerejét adó látványosságokat.

Ám amit ennél is fontosabbnak tartok, az a helyiek felkutatása. Próbálok kicsit az olvasó fejével gondolkodni… engem személy szerint nagyon érdekelne, hogy milyen lehet szarvasi lakosnak lenni. Hogyan élik mindennapjaikat, mire büszkék a saját városukkal kapcsolatban, mi az, amiről szívesen mesélnek, beszélnek.

A helyi lakosokba beleértem azokat a fiatalokat is, akik pl a Tessedik Sámuel Főiskola padjait koptatják. Meséljenek róla, milyen érzés főiskolásként élni Szarvason, milyen lehetőségek kínálkoznak a fiatalok számára, hova járnak szórakozni, kikapcsolódni.

Természetesen egy blog nem teljes fényképek, videók nélkül, ezért szeretnék minél több felvételt készíteni azokról a helyekről, ahová eljutok, illetve azokról az emberekről, akikkel sikerül megismerkednem ez alatt az egy hónap alatt.

Álmomban sem gondoltam volna, hogy eljön az idő, amikor ennyire szeretnék elnyerni egy ellenőri állást. :) Igazi kaland lenne ez számomra, kihívás, és egy óriási, életre szóló élmény. Hiszek abban, hogy ha az ember erőlködés nélkül, az érzelmeire hagyatkozva egyszerűen leírja, ami megfogalmazódik benne, abból nagy valószínűséggel jó dolog kerekedik ki.

Segítsetek hát kikerekíteni az én Szarvasomat, felhízlalni „like”-okkal, hogy ne csak nekem legyen nagy kaland turisztikai élmény-ellenőrködni, hanem minden olvasó számára maradandó élményt jelentsen egy hónapon keresztül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése